01 grudnia, 2016

Świąteczna kawa z kremem makowym i prażonymi płatkami migdałów

Świąteczna kawa z kremem makowym i prażonymi płatkami migdałów

Już setki lat temu makowi przypisywano szczególne znaczenie. Miał zapewniać miłość, szczęście, pieniądze i płodność. Migdały znane są od czasów starożytnych i już wtedy były symbolem nieustającej miłości. Mleko od wieków symbolizuje eliksir życia, miłość i dobrobyt. Kawa zbożowa to skarbnica cennych składników odżywczych. W połączeniu te wszystkie składniki tworzą niepowtarzalną świąteczną kawę - z kremem makowym i płatkami migdałowymi.


15 minut
2 porcje

400 ml gorącej wody
300 ml mleka
150 g serka do smarowania o obniżonej zawartości tłuszczu
4 łyżeczki kawy Inka Magne
1 łyżka mielonego maku
2 łyżki miodu
1 łyżka płatków migdałowych

  • Płatki migdałowe lekko prażymy na suchej patelni i odstawiamy. 
  • Serek mieszamy z makiem i miodem na jednolity krem. 
  • W dzbanuszku parzymy kawę Inkę Magne. Łasuchy mogą dosłodzić kawę odrobiną miodu lub ksylitolu. 
  • Do wysokich szklanek nakładamy krem makowy. 
  • Następnie wlewamy kawę Inkę Magne
  • Mleko spieniamy i za pomocą łyżki nakładamy do szklanek. Wierzch posypujemy płatkami migdałowymi. 
  • Świąteczną kawę z kremem makowym i prażonymi płatkami migdałowymi podajemy jako dodatek do bożonarodzeniowych słodkich wypieków.

Jakie właściwości ma kawa zbożowa?

Kawa zbożowa zawiera wiele cennych składników mineralnych. Jest bezkofeinowa, dlatego mogą ją pić kobiety w ciąży, chorzy na nadciśnienie, a nawet dzieci. Jest bogata w błonnik i antyutleniacze, ograniczające działanie wolnych rodników. Kawa zbożowa zawiera witaminy z grupy B, fosfor, potas i magnez, który korzystnie działa na układ nerwowy, serce i metabolizm. Jeżeli do kawy zbożowej dodamy mleko, dostarczymy do organizmu wapń. W przeciwieństwie do kofeinowej kawy w ziarnach, która wypłukuje z organizmu cenne składniki odżywcze, kawa zbożowa je dostarcza.

Świąteczna kawa z kremem makowym i prażonymi płatkami migdałów

Świąteczna kawa z kremem makowym i prażonymi płatkami migdałów

Świąteczna kawa z kremem makowym i prażonymi płatkami migdałów

Świąteczna kawa z kremem makowym i prażonymi płatkami migdałów

Świąteczna kawa z kremem makowym i prażonymi płatkami migdałów





Łączy przyjemne z naturalnym

27 komentarzy:

  1. Ależ ta kawa pysznie się prezentuje :) Interesuje mnie ten makowy krem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Makowy krem jest uniwersalny, bo można go dodać do owsianki, jaglanki czy jeść sam bez opamiętania ;)

      Usuń
  2. zawsze lubiłam inkę, w szkole średniej nawet zabierałam ją w buteleczce do szkoły i musiałam obczęstowywać koleżanki a potem już bez 2 butelek się nie ruszałam- jedna dla mnie druga dla nich bo mi sępy wszystko wypijały:) muszę do niej wrócić! ale nie wie czy uda mi się stworzyć taką ładną wersję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie Inka to smak dzieciństwa :) Doskonale pamiętam ją z przedszkola. Wierzę, że Twoja będzie piękna i pyszna :)

      Usuń
  3. Taką inkę z chęcią bym wypiła, mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Generalnie to jestem bardziej fanką herbaty, ale taką kawę z chęcią bym wypiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię różne herbaty - od zielonej, przez rooibos, po owocowe i ziołowe. Inka to dla mnie smak dzieciństwa, a z dodatkiem kremu makowego i płatków migdałowych można poczuć świąteczną atmosferę :)

      Usuń
  5. Ojej, jak pięknie wygląda ta kawa. Chętnie skorzystam z Twojego pomysłu. Kawa inka naprawdę mocno kojarzy mi się ze świątecznym klimatem, a do tego te migdały i krem makowy. Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Smaku mi narobiłaś jak nic :-) Uwielbiam kawusię :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na bogato. Takiej jeszcze nie piłam. Jak deser - wszystko, co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kawy w tak bogatym wydaniu jeszcze nie piłam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super propozycja na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś idealnego <3 Tylko, że nie lubimy kawy, więc dodałybyśmy kakao zamiast niej :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda świetnie - podoba mi się taka warstwowość :))

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny pomysł na świąteczną wersję kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale smakowite warstwy! Taką bym mogła wypić :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...