19 marca, 2017

Domowa surówka coleslaw

Domowa surówka coleslaw

Znana i lubiana surówka coleslaw prawdopodobnie powstała tysiące lat temu w starożytnym Rzymie. Ale to nie Rzymianie, a Holendrzy są ojcami jej wielkiego sukcesu. Oryginalna nazwa tej surówki to koolsalade (w skrócie koolsla). Na holenderskich stołach pojawiła się przeszło 300 lat temu. Wówczas surówka składała się białej kapusty, masła, oleju i octu. Od tamtej pory powstało tysiące przepisów na coleslawa - ze śmietaną, maślanką, tartym seler, jabłkiem czy ananasem. Oto nowy przepis na coleslawa w wersji fit z jogurtem greckim, szalotkami i koperkiem. 


20 minut
2-4 porcje

1/2 główki białej kapusty
1 mała marchewka
2 szalotki
1 małe opakowanie odtłuszczonego jogurtu greckiego 
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka miodu
1 łyżeczka białego octu balsamicznego
kilka gałązek koperku
sól
pieprz

  • Białą kapustę ścieramy na dużych oczkach tarki - to najszybszy sposób na szybkie rozdrobnienie kapusty. Marchewkę obieramy i również ścieramy na tarce. Szalotki kroimy w kostkę. Koperek siekamy. 
  • Wszystkie warzywa mieszamy w jednej misce. Dodajemy jogurt grecki, sok z cytryny, miód i biały ocet balsamiczny. Dokładnie mieszamy, aby składniki dobrze się ze sobą połączyły. Doprawiamy solą i pieprzem. Wstawiamy do lodówki na 30-60 minut. 
  • Surówkę coleslaw podajemy jako dodatek do dania głównego. 


Domowa surówka coleslaw - Składniki

Domowa surówka coleslaw

Domowa surówka coleslaw

Domowa surówka coleslaw


32 komentarze:

  1. Ja chyba nigdy takiej nie jadłam, ale wygląda zachęcająco - to na pewno smaczne połączenie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smaczne, a do tego przepis bardzo prosty i w kilka minut masz super surówkę :)

      Usuń
  2. Kto by pomyślał, że taka niby zwykła sałatka a ma taką historię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Większość osób myśli, że to Amerykanie wymyślili coleslawa :)

      Usuń
  3. Bardzo lubię wszelkiego rodzaju sałatki i surówki, ale jej historii nie znałam. :-) Wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie sałatki, są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sałatki kocha,jednak takiej nie jadłam...Natomiast podoba mi się zawartośc kapusty,marchewki i jogurtu.Wypróbuję w następną niedzielę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zrobię taką sałatkę, bo już cieplej i większa ochota na sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis, aż wstyd się przyznać, ale mi się ta surówka kojarzy tylko zakupiona w sklepie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, a przepis jest taki prosty, że spokojnie można coleslawa zrobić w domu :)

      Usuń
  8. Jedna z lepszych sałatek. Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Znana owszem, ale czy lubiana? Moja mama nigdy jej nie robiła, ze sklepu gotową jadłam raz i mi nie smakowała...Twój pomysł mi się podoba bo jest bez majonezu, którego nigdy nie lubiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam tą surówkę jest bardzo pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pycha, uwielbiam taką surówkę i często robię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O! Nigdy nie dodawałam miodu do takiej surówki Musze wyprobowac koniecznie Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Pycha :) Uwielbiam takie świeżutkie surówki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O mniam mniam - najlepsza surówka ever! Moja ulubiona :) Pasuje do wszystkiego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja również :) Zgadzam się, że pasuje do wszystkiego :)

      Usuń
  15. Domową zawsze! Po kupionej boli mnie brzuch:( Smaczna !

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...