28 stycznia, 2015

Sałatka z serem pleśniowym i awokado

Sałatka z serem pleśniowym i awokado

Kwas oleinowy, witaminy A, E, B i C, potas, żelazo, wapń, fosfor - to wszystko znajduje się w tej sałatce. Jest dość kaloryczna, ale pełna dobrych tłuszczów i składników odżywczych. Sałatka jest pyszna, a przepis jest łatwy i szybki. Oto przepis na sałatkę z serem pleśniowym i awokado. 


15 minut
2-4 porcje

100 g roszponki
100 g sera pleśniowego
1 awokado
60 g pistacji
oliwa z oliwek do skropienia sałaty
sól ziołowa

  • Roszponkę myjemy na sicie i odstawiamy do odcieknięcia. 
  • Pistacje obieramy ze skorupek i prażymy. Ostawiamy do ostygnięcia. 
  • Sałatę przekładamy do dużej miski. Awokado obieramy ze skóry i kroimy w kostkę. Ser pleśniowy także kroimy w kostkę. Użyłam sera pleśniowego Lazur Srebrzysty
  • Na sałatę wrzucamy awokado i ser pleśniowy. Posypujemy prażonymi pistacjami i doprawiamy solą ziołową. Całość można skropić oliwą z oliwek z dodatkiem ziół lub polać ostrym sosem pomarańczowym
  • Sałatkę z serem pleśniowym i awokado podajemy z ulubionym pieczywem.

Awokado - składniki odżywcze i właściwości

Awokado to bardzo kaloryczny owoc. W średniej wielkości awokado jest ok. 40 g tłuszczu. To dobry tłuszcz, ponieważ zawiera kwas oleinowy, którzy obniża poziom złego cholesterolu. Owoce te są bogate w witaminy A, C i E oraz z grupy B. W składzie awokado znajdziemy także luteinę, korzystnie wpływającą na wzrok. W jest bogate w potas, który obniża ciśnienie krwi i dobrze działa na układ nerwowy.

Roszponka

Awokado

Sałatka z serem pleśniowym i awokado - składniki

Sałatka z serem pleśniowym i awokado

Sałatka z serem pleśniowym i awokado


4 komentarze:

  1. Bardzo mdła ta sałatka. Dodałam sok z cytryny i było trochę lepiej. Chociaż mam wysoki próg tolerancji "sałatkowych" i lubię zarówno ser, jak i avokadoa pistacje uwielbiam,to zestawienie jest dla mnie niestrawne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz słyszę, że komuś nie smakowała. Moim zdaniem jej dopełnieniem jest ostry sos pomarańczowy, co napisałam i dodałam link do przepisu na ten sos.

      Usuń
  2. Fakt, skropilam jedynie oliwą z oliwek. Spróbuję dziś zrobić ten pomarańczowy sos. Może jednak zmienię zdanie....

    OdpowiedzUsuń
  3. Ok.Zrobiłam na szybko z mandarynką (pomarańczy nie miałam) i zwracam honor. Zdecydowanie lepsza, można nawet stwierdzić, że jest nawet dobra (z pomarańczą będzie pewnie lepsza). W każdym razie pierwsze wersji, czyli oliwie z oliwek z ziołową solą mówię zdecydowanie nie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...