15 listopada, 2016

Dynia piżmowa w ziołowo-miodowej marynacie

Dynia piżmowa w ziołowo-miodowej marynacie

Dynia piżmowa charakteryzuje się słodkim smakiem o orzechowej nucie i zapachem piżma. Jak każda dynia idealnie nadaje się do kremowych zup, chlebów i jako składnik ciast i deserów. Dynia piżmowa jest smaczna także pieczona. Oto prosty przepis na niebanalne danie, czyli pieczoną dynię piżmową w marynacie z suszonych ziół i miodu.


90 minut
2-4 porcje

1 dynia piżmowa
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka mieszanki suszonego czosnku, suszonej natki pietruszki i płatków chili
1 łyżka miodu gryczanego
sól

  • Dynię myjemy i usuwamy pestki. Kroimy wzdłuż na ćwiartki, a następnie na plastry grubości ok. 0,5 centymetra. Nie ma potrzeby obierania jej ze skóry, ponieważ ta jest dość cienka. 
  • Pokrojoną dynię przekładamy do miski, lekko solimy i odstawiamy. 
  • W małej misce przygotowujemy marynatę. Mieszamy oliwę z oliwek, miód gryczany i przyprawę z suszonego czosnku, suszonej natki pietruszki i płatków chili. Użyłam przyprawy Aglio, olio e chili z Lidla, którą kupiłam w czasie tygodnia włoskiego. Marynatę dokładnie mieszamy. Można to zrobić w zakręcanym słoiku i kilka razy energicznie potrząsnąć. 
  • Następnie nacieramy marynatą każdy kawałek dyni i odstawiamy na ok. godzinę. 
  • Blachę wykładamy papierem do pieczenia i układamy na nim kawałki dyni. 
  • Wstawiamy do piekarnika nagrzanego na 200 stopni i pieczemy ok. 30-35 minut. 
  • Dynię piżmową w ziołowo-miodowej marynacie podajemy na gorąco jako dodatek do dania głównego, ale równie smaczna jest na zimno.

Fanom dyni polecam także przepis na aromatyczną dynię hokkaido.

Dynia piżmowa w ziołowo-miodowej marynacie - składniki

Dynia piżmowa w ziołowo-miodowej marynacie

Dynia piżmowa w ziołowo-miodowej marynacie

Dynia piżmowa w ziołowo-miodowej marynacie


31 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Takiej wersji dyni jeszcze nigdy nie przygotowywałam, a że mam do dyni ogromną słabość to chętnie przygotuję ją w takiej marynacie ;) Wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam dynię piżomową! Często piekę ją w całości, a potem zajadam tylko z solą i masłem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowite połączenie. Uwielbiam dynię, zwłaszcza pieczoną, wiec myślę, ze ten przepis byłby dla mnie jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czosnek jest, więc jestem kupiona. Uwielbiam tak przyprawione pieczone warzywa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To raczej nie jest mój smak, ale wygląda ciekawie :) Jednak ja dynię wolę w plackach, cieście lub zupie - za samą w sobie nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, rozumiem. Ja lubię dynię chyba na wszystkie możliwe sposoby :)

      Usuń
  6. idealny przepis! właśnie dziś zastanawiałam się co zrobić z moimi dyniami (i przy okazji uporządkowałam sobie ich nazwy, teraz wiem, że mam w domu piżmową właśnie i hokkaido), nie chcę znowu musi bo ciągle go robię. będzie zatem taka zapiekana:) skorzystam też z przepisu na hokkaido:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe bardzo :) Smak pewnie rewelka

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy pomysł na przekąskę :) Smacznie i zarazem zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne "kąski" - zamienniki chipsów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uznanie, bo właśnie o to mi chodziło :)

      Usuń
  10. Wspaniały pomysł! Dynia prezentuje się przeapetycznie :D <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię różne warzywa w przyprawach. Z dynię nie przepadam, ale w przyprawach może być bardzo fajna : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczona dynia dużo zyskuje jeżeli wcześniej zamarynuje ją się w ziołach i oliwie :)

      Usuń
  12. piżmowej jeszcze nie zdążyłam posmakować! ciekawi mnie ten zapach piżma :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był mój pierwszy raz z dynią piżmową, a efekt końcowy był przepyszny :)

      Usuń
  13. Piżmowa i Hokkaido to nasze ulubione dynia z piekarnika :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...